Basarabia, Tighina - 1919 Podul de cale ferată de peste Nistru între Tighina si Parcani , dinamitat de trupele române


Basarabia, Tighina - 1919   Podul de cale ferată de peste Nistru între Tighina si Parcani , dinamitat de trupele române Basarabia, Tighina - 1919   Podul de cale ferată de peste Nistru între Tighina si Parcani , dinamitat de trupele române
Adăugată de Lecky Man
Descriere generală Basarabia, Tighina - 1919
Podul de cale ferată de peste Nistru între Tighina si Parcani , dinamitat de trupele române.
„La 17 aprilie 1919, trupele sovietice pornite în urmărirea armatei conduse de generalul francez d'Anselme au ocupat Tiraspolul. În aceeași zi trupele române s-au retras la Tighina și au aruncat în aer podul de peste Nistru între Tighina și Parcani. Începând cu 26 aprilie 1919 întreaga responsabilitate a apărării liniei Nistrului a revenit diviziilor de infanterie, dispunându-se înlocuirea grănicerilor cu trupe operative. Această înlocuire a fost realizată între 10 și 15 mai 1919.
Ulterior retragerii, apărarea frontierei nistrene între Hotin și Tighina a fost încredințată Diviziei 1 Cavalerie , precum și diviziilor 9 și 10 Infanterie din Corpul V Armată (ultima fiind înlocuită ulterior de Divizia 4 Infanterie. Considerându-se că Regatul României nu avea efective militare suficiente pentru a închide cordonul de protecție aflat în curs de constituire în jurul statului sovietic, au fost trimise două divizii aliate pentru a acorda sprijin. La sud de Tighina până la mare, apărarea a fost preluată astfel de diviziile coloniale franceze 16 și 30.[7] Linia de separare dintre sectoare trecea prin localitățile Telița și Pogănești. Trupele franceze erau deja obosite încă de la începutul expediției în sudul Rusiei, al cărui rost nu l-au înțeles, dat fiind că teritoriul lor național fusese deja salvat. Scăpați cu viață după 4 ani de luptă pe fronturile din Europa, soldații francezi nu doreau însă să moară în stepele rusești.
Venind în ajutorul Ungariei Sovietice, Gheorghi Cicerin – comisarul poporului pentru afaceri externe, împreună cu Cristian Racovski – liderul bolșevic din Ucraina, au trimis în 1 mai 1919 un ultimatum guvernului României somându-l să evacueze Basarabia până la 3 mai. Un al doilea ultimatum l-a somat să evacueze Bucovina în termen de două zile de la data de 2 mai. Concentrate pe Nistru, trupele Armatei Roșii au inițiat atacuri progresive. Aproape zilnic detașamente ale armatei sovietice au forțat noua frontieră, trecând râul în bărci, pentru a ataca posturile române, pentru a ucide și pentru a captura soldați pe care să-i ducă peste fluviu. În alte cazuri, detașamente întregi au ocupat satele până ce trupele române i-au aruncat înapoi. Încă de la primul contact cu soldații bolșevici, care traversaseră ilegal Nistrul cu misiuni de luptă împotriva grănicerilor români, trupele aliate au refuzat să riposteze sau au avut o reacție slabă”
Sursa : Wikipedia.
Descriere față Basarabia, Tighina - 1919 Podul de cale ferată de peste Nistru între Tighina si Parcani , dinamitat de trupele române
Descriere spate CP necirculată
Prețuri de catalog Prețurile de catalog nu au fost setate

eBay
Disclosure: We may earn a commission from eBay if you make a purchase through the links below, at no extra cost to you. Thank you for supporting our work!